Programátorský maraton AT&T Hackathon 2019

Hackathon

Organizace Junior Achievement uspořádala ve dnech od 22. do 23. listopadu 2019 pro studenty již 4. ročník programátorského maratonu, který trval čtyřiadvacet hodin. Záštitu nad akcí převzala firma AT&T Brno v rámci AT&T Aspire ve spolupráci s JA Czech. 

Nové nápady pro technologie budoucnosti

Maratonu AT&T Hackathon 2019 se zúčastnilo celkem patnáct týmů tvořených středoškoláky, vysokoškoláky, kodéry, vývojáři a programátorskými nadšenci. Výzvou se stalo vytvoření inovativního a funkčního produktu na daná témata. 79 účastníků mělo během 24 hodin přijít s dobrými nápady a s řešením pro technologie budoucnosti. Mezi letošní zadání patřila: Smart Village (chytrá vesnice), Smart Office (chytrá kancelář), Smart Factory (inteligentní továrna), Device, Grid & Infrastructure security (bezpečnost zařízení, inteligentní sítě a infrastruktury). Po uplynutí času k dispozici se výsledný výrobek prezentoval v anglickém jazyce před odbornou porotou, kde usedli zástupci z partnerských firem. 

Výborná spolupráce s mentory

K velkým plusům na akci jistě patřila spolupráce s profesionálními mentory, kteří byli k dispozici soutěžním týmům. Soutěžící na události Hackathon 2019 si pochvalovali nejen ochotu poradit, ale rovněž dostupnost všech potřebných součástek. Vítězný tým s názvem „Pátek“ naplánoval vytvořit zařízení se schopností ovládat světla, přehrávat muziku a mnoho jiného, a to takovým způsobem, aby ovládání nečinilo nikomu problém. Jejich „Pátek Show Controller“ získal výhru v hodnotě 4000 USD. Výsledky letošního ročníku však byly znovu o několik úrovní výše v porovnání s předchozími lety. Obecně se soutěžící zabývali řešením každodenních problémů z oblasti dopravy, multimediální zábavy, bezpečnosti na síti, ale též společenským výzvám. Některé z týmů se rozhodly ještě zapracovat na svém produktu, stanou se tím pádem součástí programu JA Studentská firma.