Organizace Junior Achievement uspořádala ve dnech od 22. do 23. listopadu 2019 pro studenty již 4. ročník programátorského maratonu, který trval čtyřiadvacet hodin. Záštitu nad akcí převzala firma AT&T Brno v rámci AT&T Aspire ve spolupráci s JA Czech.
Nové nápady pro technologie budoucnosti
Maratonu AT&T Hackathon 2019 se zúčastnilo celkem patnáct týmů tvořených středoškoláky, vysokoškoláky, kodéry, vývojáři a programátorskými nadšenci. Výzvou se stalo vytvoření inovativního a funkčního produktu na daná témata. 79 účastníků mělo během 24 hodin přijít s dobrými nápady a s řešením pro technologie budoucnosti. Mezi letošní zadání patřila: Smart Village (chytrá vesnice), Smart Office (chytrá kancelář), Smart Factory (inteligentní továrna), Device, Grid & Infrastructure security (bezpečnost zařízení, inteligentní sítě a infrastruktury). Po uplynutí času k dispozici se výsledný výrobek prezentoval v anglickém jazyce před odbornou porotou, kde usedli zástupci z partnerských firem.
Výborná spolupráce s mentory
K velkým plusům na akci jistě patřila spolupráce s profesionálními mentory, kteří byli k dispozici soutěžním týmům. Soutěžící na události Hackathon 2019 si pochvalovali nejen ochotu poradit, ale rovněž dostupnost všech potřebných součástek. Vítězný tým s názvem „Pátek“ naplánoval vytvořit zařízení se schopností ovládat světla, přehrávat muziku a mnoho jiného, a to takovým způsobem, aby ovládání nečinilo nikomu problém. Jejich „Pátek Show Controller“ získal výhru v hodnotě 4000 USD. Výsledky letošního ročníku však byly znovu o několik úrovní výše v porovnání s předchozími lety. Obecně se soutěžící zabývali řešením každodenních problémů z oblasti dopravy, multimediální zábavy, bezpečnosti na síti, ale též společenským výzvám. Některé z týmů se rozhodly ještě zapracovat na svém produktu, stanou se tím pádem součástí programu JA Studentská firma.