Řada firem, ale i jednotlivců se dnes uchyluje k tvorbě vlastních mobilních aplikací, které přinášejí uživatelům rozličné výhody i funkcionality. Obvyklou cílovou skupinou v byznysu je zákazník, škála se ale v posledních letech stále více rozšiřuje a řada firem si již uvědomuje přítomnost i celé řady dalších cílových skupin, které jsou neméně zajímavé.
Aplikace pro zákazníky
Významnou cílovou skupinou mobilních aplikací jsou zákazníci, kteří můžou pomocí aplikací nakupovat zboží či využívat placené služby. Mobilní aplikace z této skupiny mohou mít podobu eshopů, ale i objednávkových systémů a podobně. Obsahově jsou obyvkle zaměřeny ryze na produkt a jeho představení, případně přinášejí benefity v podobě slev, věrnostních bodů a podobně.
Aplikace pro stávající zaměstnance
Pro správný chod firmy jsou ale stejně jako zákazníci důležití i zaměstnanci, pro které je důležitá dobrá informovanost a dostupnost služeb souvisejících s výkonem práce. Stále oblíbenější jsou proto aplikace pro zaměstnance, ve kterých pracovníci najdou například informace o aktualitách ve firmě, jídelníčku v kantýně, narozeninách kolegů, rozpisu směn, benefitech či kontaktech na kolegy.
Aplikace pro potenciální zaměstnance
Dobrý dojem pak dělají mobilní aplikace i při náboru zaměstnanců, kdy je HR oddělení může využít k jednoduchému informování o aktuálně nabízených pozicích, benefitech, historii firmy, novinkách a HR i CSR aktivitách firmy. Potenciální zaměstnanci se pak mohou hlásit pomocí jednoduchých formulářů, které opět usnadňují cestu ke vzájemnému propojení.
Aplikace pro pracovní týmy
Pro efektivní práci v týmu skvěle poslouží mobilní aplikace pro pracovní týmy, které umožňují zadávat úkoly, kontrolovat průběh jejich plnění, komunikovat mezi jednotlivými členy týmu a sdílet podklady nejrůznějšího typu. Díky tomu je kooperace maximálně přehledná a rychlá, což uvítá každý zaměstnavatel.