Jedním z hlavních faktorů, který aktivně ovlivňuje Váš e-shop, je dobře vedená marketingová kampaň. Možností, jak propagovat Váš internetový obchod, je hned několik. Důležité je stanovit si cíle a poté Vaše finanční možnosti. Podpora značky je totiž stejně potřebná jako konečné zvýšení prodeje a počtu zákazníků.
Mezi nejefektivnější nástroje marketingu patří:
- Optimalizace pro vyhledávače
- PPC reklama
- Tvorba a publikování článků
- Sociální sítě
Se stal jakýmsi magickým pojmem. Všichni o něm mluví a každý chce být na předních místech ve vyhledávačích a to za pomocí atraktivních klíčových slov. Chcete-li se o tato místa poprat, je třeba optimalizovat každou z důležitých oblastí jako je technická část e-shopu, optimalizace obsahu podle klíčových slov a publikace kvalitních článků. Každá z těchto oblastí má svá specifika, kterým je nutné věnovat se více do detailu.
Placená PPC reklama ve vyhledávači Google a Seznam
Správně vedená reklamní kampaň v systému Google Ads a Sklik stále představuje nejrychlejší a nejefektivnější způsob, jak přivést na váš internetový obchod potenciální zákazníky, kteří hledají přesně to, co ve svém obchodě nabízíte. Této oblasti je zapotřebí rozumět, jinak můžete do kampaně zbytečně „sypat“ jak peníze, tak prostředky bez žádoucího výsledku.
Tvorba a publikování článků
Udržet si stávající a získat novou potencionální klientelu, můžete hodnotnými články na stránkách Vašeho internetového obchodu. Krom toho, že jim poskytnete důležité informace a novinky, které je mohou zajímat, si i zvyšujete své pozice ve výsledcích vyhledávání. Systém psaní a publikace nových článků by měl být postaven na Vaší celkové obsahové strategii. Rozumný výběr klíčových slov a výstižný srozumitelný obsah Vám však určitě přinese ovoce v podobě přílivu kvalitní návštěvnosti a nárůstu objemu prodeje.
Sociální síť ala Facebook
Jedna z dalších účinných zbraní, jak se propagovat, je Facebook, který nám poskytuje i komunikaci se zákazníky. Eshopy si už dobře uvědomily, že Facebook se stává prodejním místem. Výkonnostní kampaně přináší obrat, který jde dobře měřit v poměru s náklady. Facebook marketing tedy má stále větší význam, především pokud cílíte na koncové zákazníky. V rámci propagace můžete totiž jednoduše cílit jak na konkrétní věkovou skupinu, pohlaví, zájmy, ale i třeba v oslovovat minulé návštěvníky jako forma remarketingu.
Při optimalizaci je také důležité znát vaši cílovou skupinu, stanovit si realizovatelnou strategii, vybrat vhodná média a především dobře mířit. Bez kvalitních statistických informací nebudete totiž umět vyhodnotit ani efektivitu kampaní ani návratnost investice, kterou do internetového obchodu, jeho provozu a propagace musíte vložit.