Jak probudit neaktivitu klienta? Jak vzbudit opětovaný zájem zákazníka, který už nějakou dobu neudělal žádnou objednávku? Jak opět přilákat čtenáře, který dříve trávil čtením textů dlouhé hodiny? To jsou otázky, na které existuje jediná odpověď, a tou jsou notifikace. Notifikace jsou opravdu efektivní marketingový nástroj, který patří k velmi využívaným. A tomu se nelze divit, vždyť svůj úkol plní doslova dokonale. Mnozí lidé však nevědí, jak vytvořit notifikace tak, aby byly opravdu efektivní. A s tím ostatně poradíme.
Jak notifikace fungují?
Jak možná víte, webové notifikace jsou mezi námi už nějaký ten pátek. Konkrétně je představil Google Chrome, a to už před pěti dlouhými lety. Od té doby se notifikace nestaly jen záležitostí internetových obchodů, ale využívat je mohou právě i online magazíny či blogy, které tímto způsobem mohou přilákat klienty. Aby se však nalákal čtenář nebo zákazník, notifikace by měly být efektivně vytvořeny.
V případě webových notifikací musí dát čtenář nebo zákazník povolení k odběru. Pokud tak učiní, můžete mu posílat krátká oznámení nebo upozornění, která ho zajímají. Nejčastěji se jedná o sdělení zbylého zboží v košíku nebo o upozornění na nový článek v rubrice, kterou čte.
Aby však byla notifikace účinná a efektivní a aby čtenáře opravdu přilákala zpátky, je velice důležité, aby byla kratší a aby neobsahovala žádná zbytečná souvětí či věty. Notifikace by měla být úderná a jasná, bez zbytečné kaše okolo.
Kdy rozesílat notifikace?
Aby opět byly notifikace efektivní a účinné, je velice důležité je rozesílat v pravý moment. Rozhodně notifikace nerozesílejte uživatelům neustále, to povede jen k odebrání notifikací. V ideálním případě rozesílejte notifikace jednou za pár dní, a to ve všední dny v odpoledních hodinách. V této době jsou totiž uživatelé na internetu nejaktivnější.