Budování kvalitních vztahů se zákazníky je jako univerzální recept na úspěch. Není proto divu, že CRM (Customer Relationship Management) systémy používá k efektivnějšímu řízení interakcí se zákazníky stále více firem. Ale stále se najde spousta organizací, které se implementací bojí nebo s ní váhají – a to navzdory tomu, že byl pozitivní vliv na růst podnikání prokázán mnoha komplexními analýzami. Proč je tedy CRM tak zásadní a jak může pomoci zvýšit příjmy i vám?
Co je CRM a jak vám bude nápomocné?
Zákazníci jsou nároční. Očekávají individuální přístup a personalizovanou komunikaci. Už nestačí, když je budete vnímat jen jako čísla v databázi. Firmy, které dokážou navázat pevné a dlouhodobé vztahy se svými zákazníky, mají mnohem vyšší šanci na úspěch. A to je přesně ta oblast, kde CRM systém exceluje.
CRM je integrované řešení, které organizacím umožňuje spravovat komplexní vztahy se zákazníky a zefektivňovat obchodní procesy. Kromě základního ukládání dat o zákaznících dnes sofistikované softwarové aplikace umožňují monitorovat interakce, analyzovat data, automatizovat procesy a poskytovat důležité přehledy pro řízení obchodních aktivit. Díky tomu je pro firmy mnohem jednodušší poskytovat personalizované služby – a jejich prostřednictvím uspokojit zákazníky, a tím dosáhnout na vyšší příjmy.
Jak CRM zvyšuje příjmy?
CRM řešení umožňuje lépe sledovat a řídit prodejní procesy. V praxi to znamená monitorování průběhu prodejního cyklu, identifikaci kritických míst, kde mohou zákazníci ztratit zájem – a zajištění rychlé reakce na jejich potřeby. V konečném důsledku se zrychlí celý prodejní cyklus – a to se zákonitě odrazí i na rychlosti růstu příjmů.
Za zmínku stojí také mnohem efektivnější udržení loajálních zákazníků. To jsou výrazně levnější než hledání nových. Základem k úspěchu je pravidelná, a především personalizovaná komunikace, která zákazníky utvrzuje v tom, že jim věnujete pozornost. S CRM lze snadno sledovat jejich chování a potřeby – a díky tomu lépe cílit komunikaci. Vyšší míra loajality a opakovaných nákupů se samozřejmě přímo promítne do zvýšení příjmů.
A to není zdaleka vše, benefitů je mnohem více. CRM už zkrátka dávno není jen nástroj pro ukládání dat, ale komplexní řešení pro budování vztahů se zákazníky, zvýšení produktivity zaměstnanců – a dosažení vyšších příjmů. Pokud jste ještě CRM do svého podnikání neimplementovali, je čas to změnit.