Osobní nebo tu kuchyňskou váhu zná každý. Zatímco ta osobní nám hlídá nadbytečná kila a kuchyňská k odměřování ingrediencí při vaření, váha průmyslová spoustě lidí už moc neříká.
Silniční, neboli mostní, automobilové a mostové, kolejové nebo tenzometrické. To všechno jsou průmyslové váhy. Pojďme si je představit o něco podrobněji.
Co to je průmyslová váha?
Pod pojmem průmyslová váha je rozuměna váha disponující rozměrnou váhovou plošinou a primárně určená k vážení nadměrných a těžkých břemen. Jako taková nachází své uplatnění napříč obory,ať již se jedná o stavebnictví, zemědělství, automobilový průmysl a celou řadu dalších. Své místo průmyslové váhy ale mají i ve výrobních provozech, skladech či sběrných surovinách.
Silniční (mostová, mostní, pro nákladní automobily)
Primárně k vážení osobních a především nákladních automobilů slouží silniční váha. Někdy se setkáte s pojmem mostová váha či mostní váha stejně jako váha pro nákladní automobily. Mostové váhy slouží pro vážení silničních vozidel v klidu, proto se také můžete setkat s označením váhy statické. Tyto automobilové váhy se skládají z mechanické konstrukce tvořené mostem váhy se základovou vanou a elektronickou částí s tenzometrickými snímači a vážním indikátorem.
Tenzometrické a kolejové
Pro vážení ještě větších břemen, než jsou nákladní automobily, tedy letadel a vagónů jsou určeny tenzometrické váhy a kolejové váhy. Tenzometrickou váhu tvoří speciální ližiny s osazenými tenzometrickými čidly převádějícími hmotnost na elektronický signál. Váhy kolejové pak jsou primárně určeny pro vážení všech typů vagónů.
Velmi přesné vážení
Všechny typy vážních technologií a průmyslových vah najdete v portfoliu společnosti Tenzona s.r.o. – https://www.tenzona.cz/. Konkrétně mostní váhy Tenzona jsou osazené nejrůznějšími typy velmi přesných elektronických snímačů. Nejpřesnější jsou tenzometrické snímače POWERCELL® PDX® od firmy Mettler Toledo vybavené funkcí prediktivní diagnostiky průběžně poskytující informace o stavu váhy. Velmi přesné samozřejmě jsou i její váhy tenzometrické a kolejové. Ty jsou dokonce na rozdíl od vah silničních schopny vagon zvážit i za jeho jízdy.