Veletrhy jsou pro firmy a živnostníky skvělou příležitostí, jak oslovit toho správného zákazníka. Hlavním cílem by mělo být především zaujmutí návštěvníků, navázání kontaktu a případně i prodej. Jak toho docílit?
Dobře zorganizovaná expozice
Základem je vhodně zvolená výstavní a veletržní expozice. Sem by se mělo vejít vše, co budete potřebovat, tedy samotné exponáty, výstavní systémy, prostor pro jednání a třeba i zázemí, které může oddělovat dělicí stěna a kde můžete skladovat osobní věci a prospekty na doplnění.
I když třeba nabízíte široké spektrum produktů, na veletrhu představte jen novinky nebo to neprodávanější zboží. Na vše ostatní, čím se zabýváte, můžete upozornit pomocí letáčků a prospektů. Ty se ostatně vyplatí mít připravené v každém případě, návštěvníci si takové materiály rádi berou k pozdějšímu prostudování. Nezapomeňte na ně uvést webové stránky a kontakt na vás.
Vystavené zboží opatřete popiskem nebo grafikou, která jasně vysvětlí, v čem je jejich přínos. Můžete pro návštěvníky přichystat také názorné ukázky, malé vzorky nebo ochutnávky, pokud prodáváte potraviny. Tím zaujmete jejich pozornost a zvýšíte šanci, že si vás v záplavě ostatních zapamatují.
Co naopak nedělat?
Vyberte si veletrh zaměřený jen na to, čím se zabýváte, jinak účast nemá smysl. Nesnažte se ušetřit pronájmem menší plochy, než jakou budete potřebovat. Pokud budete mít tendenci přesahovat do uliček, nepotěšíte tím ani pořadatele, ani ostatní vystavovatele. Na místo dorazte s dostatečným předstihem, abyste vše stihli připravit ještě před začátkem akce. Stejně tak stánek balte až po úplném skončení veletrhu.
Zákazníka musíte umět přilákat. Na to má každý vystavovatel svou vlastní strategii. Když si ale budete krátit dlouhé chvíle hraním na telefonu, četbou knihy nebo snad dokonce popíjením alkoholu, můžete si být jistí, že návštěvníky spolehlivě odradíte.