Jak navrhnout letáky pro kreativní průmysl?

Letáky

I v roce 2020 můžou reklamní letáky zaujmout, pokud budou originální. Ještě o něco těžší je vytvořit zajímavý leták pro kreativní průmysl, ale ani to není nemožné. S našimi radami a tipy to určitě hravě zvládnete.

Letáky jako součást strategie

Pro začátek byste si měli stanovit, jakých cílů chcete dosáhnout a jaké kreativce plánujete svými reklamními letáky oslovit. Jedině tak bude vaše práce efektivní a přinese vám výsledky. Záleží, jestli jde o samostatný produkt nebo jsou jen součástí větší kampaně. V tom případě by mělo být spojení jasně patrné. V každém případě vycházejte z konkrétního produktu, ke kterému se letáky vážou, přílišné zobecnění je v tomhle případě na škodu. Vychvalování firmy jako celku možná zákazníka v tuhle chvíli nezajímá.

Jasně, stručně, minimalisticky

Umělci rádi všechno zjednodušují a vy se jimi můžete inspirovat, alespoň tentokrát. Čistý design je stále trendy a lidé v kreativním průmyslu to ví, takže umí minimalismus náležitě ocenit. Tím spíš, když má leták stručné a jasné sdělení a zároveň mu nechybí zajímavý nápad. „First be clear, than clever“, říkal už americký marketingový guru David Ogilvy. A neplatí to zdaleka jen o grafice, s textem také opatrně, nápady se vám ještě budou hodit při psaní článků nebo tiskových zpráv. V případě letáků to vezměte opravdu zkrátka. Obzvlášť důležitý je výběr vhodného písma stejně jako grafické rozložení a psychologie barev. Nejde jen o vaše firemní barvy, ale i o vyvolání emocí. Určitě nemusíte všechno zvládnout sami. Pomůže vám tedy zkušený grafik a také copywriter, který se na reklamní a prodejní texty přímo specializuje.

Buďte nezapomenutelní

Myslíte, že vysoká míra kreativity nejde dohromady se zmiňovaným minimalismem? Naopak, jen musí být vaše nápady ještě originálnější a měli by sofistikovaně zapadat do celého konceptu kampaně. Asi nemusíme zdůrazňovat, že je potřeba se odlišit od  konkurence a zaujmout na první pohled. Nechte si tedy poradit od odborníků a vyhrajte si jak s tvarem, tak s formou. Můžou v sobě skrývat QR kód nebo flash disk s obsahem, který souvisí s kampaní. Velmi oblíbený je teď nejen v kreativním průmyslu 3D tisk a zajímavá bude i odlišná struktura nebo třeba vůně, která bude připomínat váš produkt.

Kvalita a cena

Abyste byli spokojeni s výsledkem, nemusíte za letáky nutně zaplatit desetitisíce. Neměli byste je ale svěřit ani úplnému lajkovi. Úspěšné reklamní letáky vyžadují jisté know-how a v kreativním světě to platí dvojnásob. Co se vám určitě vyplatí je investice do papíru s vyšší gramáží, který vždy  vypadá lépe a působí profesionálněji. Pokud máte rozpočet hodně omezený, raději upřednostněte kvalitu před kvantitou. Udělejte si krátký průzkum a na základě toho se rozhodněte pro dodavatele a jen pro připomenutí, nenechávejte přípravu reklamních letáků na poslední chvíli. Nejen, že expresní tisk bývá dražší, ale také je potřeba počítat s tím, že může dojít k chybě, kterou na papíře neopravíte tak jednoduše jako třeba na webu.