SEO je jedním z nejvíce skloňovaných pojmů světa internetového marketingu a každý, kdo to se svým webem myslí doopravdy vážně, se s ním již nepochybně setkal. I přesto ale není SEO (z anglického Search Engine Optimization) chápáno často správně, resp. je redukováno jen a pouze na proces, který má webu zaručit lepší pozici ve vyhledávači. SEO je ale třeba chápat mnohem komplexněji.
SEO a podnikání
Zviditelnění se je pro každé podnikání nesmírně důležité, jedná se o významný způsob jeho propagace a kritickou součást procesu, který provede potenciálního zákazníka pověstným „trychtýřem“, na jehož konci je potvrzená objednávka.
Chápat SEO jen jako soubor akcí vedoucích ke zlepšení pozice webu ve vyhledávači by však bylo chybou. Přesnější je říci, že SEO zlepšuje viditelnost a dohledatelnost webu a pomůže nabídnout jeho obsah těm, kteří ho skutečně hledají. Na tom se samozřejmě vyhledávače podílí (výsledky organického vyhledávání jsou základním pilířem návštěvnosti webu a jak praví známý vtip, není lepšího úkrytu než na druhé stránce výsledků vyhledávání), jde ale o to, aby web přilákal maximum návštěvníků, kterým poté poskytne skutečně to, co potřebují.
Nejde tedy o zvýšení návštěvnosti v absolutních číslech za každou cenu, správně nastavené SEO především zajistí, že návštěvníci, kteří web navštíví jsou skutečně potenciálními zákazníky. A díky kvalitnímu SEO také dojde ke zvýšení konverzí, což je hlavní cíl každého podnikání, proměnit potenciální zákazníky v zákazníky skutečné.
Budete li například dnes hledat zubaře v Ostravě, těžko už se obrátíte na Zlaté stránky, nebo místní tisk. Obvykle jen vezmete ze stolu svůj mobilní telefon, do Googlu zadáte například frázi “zubař Ostrava” a najdete jej během několika okamžiků.
Díky kvalitnímu SEO se v průběhu času zvyšuje důvěryhodnost webu, což bude v důsledku znamenat opět více potenciálních zákazníků a jejich větší ochotu skutečně si nabízený produkt zakoupit. Zapomenout nelze ani na dobrou uživatelskou zkušenost. Zákazník, který se ve všech částech procesu cítí dobře a ví, že se mu dostává kvalitního servisu, se v budoucnu rád vrátí. I zde hraje SEO zásadní roli.
Správně spravované SEO je nesoustředí obvykle jen na Google, ikdyž ten je bezesporu nejvýznamnější, ale bere v potaz i další vyhledávače, sociální sítě apod. Optimalizací SEO tak lze objevit dosud skryté příležitosti a přilákat zákazníky, na které dosavadní marketingové strategie společnosti nedosáhly.
SEO jako investice
Doby, kdy bylo možné starat se o SEO svépomocí jsou již dávno minulostí. V dnešní době je konkurence v online prostředí natolik velká, že pouze profesionál v něm může skutečně uspět.
Je třeba chápat, že starost o SEO je dlouhodobým procesem (v dynamicky se vyvíjejícím prostředí je třeba SEO upravovat podle nejnovějších trendů). Podnikatel se proto musí na SEO dívat jako na investici do rozvoje firmy. A dobrá investice se musí především vyplatit. Předtím než si se svou SEO agenturou plácnete je proto dobré nechat si od jejich zástupce demostrovat, jak chtějí návratnost vaší investice zajistit. Většina agentur nabízí úvodní konzultace zdarma a už tam většinou poznáte, s kým máte tu čest a jestli agentuře věříte. Klikněte zde chcete-li se dozvědět více o tom, co může SEO udělat právě pro váš byznys.
Je také třeba si uvědomit, že díky správně nastavenému SEO je možné získat na trhu významnou konkurenční výhodu a posunout podnikání na vyšší úroveň. Obchodníci, kteří tento trend nezachytí, budou v budoucnu jen těžko ztracený čas dohánět. Důvěru zákazníků nelze vybudovat přes noc, je to dlouhodobý proces a zaváhání může podnikání navždy negativně poznamenat.
Chování zákazníků se mění a internet v něm hraje stále větší a větší roli, neboť se na něj přesouvají veškeré části nákupního procesu, od vyhledávání informací o produktech, jejich porovnávání, až po samotnou koupi. Jen obchodník, který na to bude připravený a poskytne zákazníkovi ve všech etapách procesu dokonalé služby, si jej skutečně získá.
Partnerství se skutečnými profesionály v oboru je pro obchodníka samozřejmě klíčové, pouze v takovém případě dosáhne prostřednictvím své investice na požadované cíle.