Abyste se objevovali na prvních stranách výsledků vyhledávání, respektive aby se vaše webová stránka objevovala na předních příčkách výsledků vyhledávání, měli byste začít s optimalizací webu pro vyhledávače. Jedná se o důležitou činnost, s jejíž pomocí se vám podaří získat nové zákazníky a klienty. Buď si samozřejmě můžete najmout profesionála, který se vám o optimalizaci webu pro vyhledávače postará, nebo se do toho pusťte sami a začněte s výběrem správných klíčových slov.
Jestliže máte už vytvořenou webovou stránku, dalším krokem bude zamyslet se nad hledaností konkrétních klíčových slov, jež jsou úzce spojena s vaším podnikáním, se službami, které nabízíte, s tématikou celého webu, který provozujete. Abyste vybrali správná klíčová slova, přinášíme několik tipů, jak je vyhledat.
Uvědomte si, co nabízíte
Abyste vybrali vhodná klíčová slova, je třeba provést analýzu toho, co nabízíte. Jaké služby nabízíte, jaké produkty na své webové stránce prodáváte? To je skutečně důležité vědět. Jednotlivé položky poté seřaďte podle důležitosti, zamyslete se nad nejvíce výdělečnými produkty a ně se posléze zaměřte.
Inspirujte se od konkurence
Ne nadarmo se říká, že konkurence je nejlepší inspirace. Samozřejmě svou konkurenci nekopírujte, ale jen se od ní inspirujte třeba tím, jaká používá klíčová slova ona. Vaše konkurence už dávno mohla provést analýzu klíčových slov nebo analýzu trhu, proto toho využijte.
Zjistěte si hledanost klíčových slov
Pokud jste si seřadili jednotlivé výrazy podle důležitosti, pokud jste si uvědomili a sepsali to, co nabízíte, doporučujeme si zjistit hledanost klíčových slov, tedy to, kolikrát do měsíce je lidé do vyhledávače zadávají. Pomůže vám to.
Ptejte se potencionálních zákazníků
Jak by produkty nebo služby, které nabízíte, hledají potencionální klienti? Ptejte se známých nebo třeba přátel. Pomůže vám to v analýze klíčových slov, vyhnete se špatným analýzám, které budou synonymem ztraceného času.
K čemu jsou dobrá klíčová slova?
Pokud už máte svůj seznam klíčových slov, tak si položte otázku „Má moje webová stránka připravený obsah pro každé klíčové slovo?“. Jinými slovy se tomu říká, že každé klíčové slovo, by mělo mít svou landing page nebo každý soubor několika slov by měl mít svou landing page. V praxi to znamená, že třeba 4 podobná klíčová slova budou mít konkrétní kategorii nebo článek, který se na tyto slova bude zaměřovat.