Je nezbytné znovu zopakovat, že kvalitní linkbuilding znamená především budování originálních a relevantních zpětných odkazů na web. Každý, kdo se o to snaží, by se měl řídit zásadami správného linkbuildingu tak, aby jeho odkaz vydržel co nejdéle a nebyl vyhodnocen jako spam nebo zjevná reklama. Tak jako ostatní SEO aktivity je budování zpětných odkazů důležitou a zodpovědnou činností, jejíž úkolem je oslovení klientů a zachování tzv. „good standingu“ společnosti.
V čem spočívá práce linkbuildera
Zpočátku je potřeba říct, že linkbuilder, i když se zabývá nenahraditelnou SEO aktivitou, není SEO specialistou – jeho základním cílem je vyhodnocení zdrojů (na základě TF, CF, PA, DA, počtu odkazujících domén, stáří domény, poměru externích/interních odkazů) a následně vhodně umístit odkaz na web. Právě jím získané odkazy přinášejí refferalní návštěvnost na stránky, napomáhají zvýšení pozic stránky ve vyhledávačích, přidávají autoritu a zvyšují důvěryhodnost webové stránky. Samozřejmě, pokud se tyto odkazy nakupují na burzách nebo se získávají „neorganickým způsobem“, ve finále vycházejí dost draho – penalizace od vyhledávačů je dost nepříjemnou zkušenosti.
Relevance a „humanizace“
Bylo již řečeno, že relevance umísťovaného odkazu musí být naprosto stoprocentní. Je to dané tím, že na většině diskuzních fór, katalogů či adresářů nebo vyhledaných odkazech platí moderace a premoderace (předběžné schválení příspěvku moderátorem). V případě, že moderátor uvidí, že i když příspěvek byl napsán linkbuilderem dobře – jako od běžného uživatele a nečiší z něj reklama, ale jeho téma je irelevantní vůči tématu vlákna (threadu), je 99% že ho neschválí, a uživatele čeká ban. Odkaz je tím pádem ztracen. Stejný postup uplatní i v případě, že příspěvek je napsaný zcela nelidsky – nereaguje vůbec na žádnou z odpovědí uživatelů fóra nebo diskuze, a je z něj vidět cílená reklama. Pravidlo relevance také platí i v případě umís´tování odkazů do katalogů: nemůžeme umístit odkaz na výrobu rohlíků do katalogu, který se specializuje na plastickou chirurgii. Je šance, že v případě některých katalogů (těch, kde je administrace nečinná nebo to prostě neřeší) získáme registraci, ale z prosté logiky vyplývá, že je trestuhodné ztrácet čas zbytečnou prací.
Základní zásadá: v každém případě, ať již máte stanovené jakékoliv cíle, snažte se zachovávat kreativní přístup. Ne vždy se ty relevantní odkazy hledají snadno, spousta jich se opakuje, proto se nenechte zmást mirror-sites nebo duplikáty, a hledejte vždy další originální doménu. Pokud nenajdete relevantní umístění, vytvořte si ho. Je to vždy na vás, protože vaším cílem je získat link z toho nejcennějšího zdroje. Buďte originální!
Jak dělají linkbuilding specialisté?
MEDIAUNIT.cz se drží těchto zásad a její linkbuildeři striktně dodržují mimo jiné také i etické principy této práce. Jak již bylo řečeno, základním zájmem je nepoškodit klienta umísťováním nevhodné reklamy, nebo přímo spamu, které nepřivede k získání odkazu, ale vyvolá spíše nepříjemné reakce administrátorů, které vyústí v „dopisy štěstí“ autorům stránky. Snažíme se o linkbaiting – tvorbu „užitečného“ obsahu, který se jednoduše šíří mezi zákazníky, vytváříme strategie, u kterých není nezbytné zmiňovat web klienta v diskuzích či fórech, rapidně zvyšujeme návštěvnost a úspěšně budujeme firemní identitu. Více o nás a naších SEO postupech se dozvíte zde.